Kolm põnevat IT-lahendust

 Üks, mis tekitas tõelise revolutsiooni IT-maastikul


3D printer


Kuigi 3D printimise algne idee, esimene patent ja ka esimesed 3D printerid pärinevad eelmisest sajandist, on 21. sajandil 3D printerite populaarsus nii tootmises kui ka isiklikus kasutamises märkimisväärselt kasvanud. Suurima populaarsuse kasvu põhjustas 2005. aastal loodud avatud lähtekoodiga RepRap projekt, mis on 3D printer, millega saab valmistada kõiki enda komponente. Tänapäeva 3D printereid kasutatakse mitmetes tööstusharudes nagu näiteks lennundus, arhitektuur, tootmine, autotööstus, tervishoid, ehitus ja paljudes teistes valdkondades.


Materjalina on võimalik kasutada peale plastiku ka betooni, metalli ja isegi inimkudet. Näiteks tänu 3D printimisele oleme lähedal sünteetilise maksa printimise võimalusele.


Nagu iga tööriista puhul, on ka sellel tehnoloogial omad varjuküljed. Esimesest töötavast 3D prinditud relv tulistati 2013. aastal. Sellest ajast peale on loodud erinevaid relvade disaine, mida jagatakse foorumites ja sotsiaalmeedias. Prinditud relvadel ei ole üldjuhul seerianumbreid, mistõttu on raske tuvastada kuriteopaigalt leitud relva omanikku.


3D printimine on valdkond, mis toob endaga kaasa palju võimalusi ja mille kasutamist näeme tulevikus aina laialdasemalt.


https://www.autodesk.com/design-make/articles/history-of-3d-printing

https://ultimaker.com/learn/the-complete-history-of-3d-printing/ 

https://www.bbc.com/news/business-14282091 

https://www.bbc.com/news/technology-18677627 

https://all3dp.com/1/3d-printed-gun-firearm-weapon-parts/ 


Üks, mis oli niivõrd enda ajast ees, et põrus põhjalikult läbi


Sega Dreamcast



Aastal 1998 tuli Jaapanis välja uus mängukonsool Sega Dreamcast. See oli esimene konsool, mis võimaldas mängida ka internetis. Dreamcast müüdi esimestel nädalatel kiiresti välja ja Sega jõudis tellimustega vaevu järge pidada. 


Miks siis lõpetati konsooli tootmine juba kolme aasta pärast? Põhjuseid oli mitmeid. Ettevõtte varasemate apsakate tõttu oli klientide usaldus madal. Sega Dreamcast tuli välja ka peale kaua oodatud Playstation 2-te ja kuigi Dreamcast pakkus paremat pildikvaliteeti, mitmekesist mängudevalikut ning online mängimist, siis tolle aja mängurid ei hinnanud multiplayer võimalust.

Samuti oli konsooli riistvara tolle aja kohta nii kõrgel tasemel, et selle tootmine oli kallis ja Sega pidi konsooli müüma kahjumiga. Lootus oli, et mängude müük USA turul kompenseerib kahjumi, kuid isegi peale Dreamcasti 1999. aastal USA-s müügile laskmist ei suutnud see piisavalt müüa. Tootmine lõpetati 2001. aastal.


https://history-computer.com/real-reason-dreamcast-failed/ 

https://thepopculturestudio.com/2022/01/29/20-years-ago-the-dreamcast-failed-but-it-could-and-should-have-succeeded/ 



Üks, mis oli piisavalt totter, et küsida "Mis selle looja peas küll toimus?"


Wink glasses 2009



Üks Jaapani ettevõte on välja töötanud prillipaari, mis tuletab kandjale meelde, millal silmi pilgutada. Wink Glasses on prillid, mille küljes on USB-toitega seade (kaheksa tunnise aku kestvusega), mis muudab ühe klaasi uduseks, kui kasutaja pole viie sekundi jooksul pilgutanud. Andur tuvastab kaua pilgutamisest möödas on ja viie sekundi möödumisel hägustab parema ptilliklaasi kuni järgmise pilgutuseni. Prillide ja raami maksumus on umbes 450 dollarit.


https://www.japantrendshop.com/masunaga-wink-glasses-p-1892.html

https://newlaunches.com/archives/wink_glasses_remind_you_to_blink.php 

https://www.popsci.com/gear-amp-gadgets/article/2009-07/wink-glasses-remind-computer-users-blink/

Popular posts from this blog

Arendus- ja ärimudel

Kaks nähtust Interneti varasemast ajaloost